pátek 25. října 2013

Proč se těšit na Podzim ??


Vím, že podzim už "dávno" začal a na takový článek je už trošku pozdě, protože některé věci už neseženete např. sladký burčák :D ale myslím že pár nápadů stále můžete vyzkoušet ;) .. a navíc je mi líto nechat tento článek jen tak jako koncept, protože si myslím, že je tu pár dobrých tipů, jak si oživit / zpříjemnit podzim..  je jen škoda že jsem si neudělala čas a nepřidala jsem ho dřív :((


Občas si připadám trochu divně když všude čtu jak se všechny blogerky na podzim těší, ale já ne.
Nejradši bych podzim úplně přeskočila :D, ale bohužel nic s tím neudělám a podzim už je zase tady a jelikož nechci být negativní, smutná, depresivní atd..   Tak se snažím si na podzimu najít nějaké kouzlo, něco na co bych se mohla těšit. Napadlo mě už několik bodů které vám dneska napíšu, kdyby se tady našlo pár dalších jedinců, kteří nejásají z příchodu podzimu, aby to nebraly tak tragicky ;)

První bych chtěla napsat co mi na tom podzimu tak vadí:

- léto je pryč, slunečných dnů je čín dál míň :(  - hrozí velmi negativní nálada
- zima - už nemůžu ven vyrazit v jen šortkách, tričku, teniskách .. vlastně můžu, ale vypadala bych jak blázen    a navíc by mi byla zima  + nesnáším ten studený vítr
- záčíná se brzo stmívat a ráno je tma  ..teď to naštěstí není ještě tak hrozný, ale postupně se to zhoršuje
  ... ráno půjdu bude tma budu se vracet domů, bude tma.
- furt prší, nebo je aspoň pod mrakem
To jsou asi ty hlavní body, které mě napadly, i ve chvíli, kdy nám angličtinářka říkala, že si u maturity máme dát pozor až někde bude napsané, které roční období máme rádi LEAST , tak že to znamená nejméně že často děcka popisovaly jak milují léto a bylo to špatně.

A teď k tomu na co se těším :)

- burčák  - miluju ten první burčák, to slaďoučké pití, kterého jsem schopná vypít litry :)) .. od půlky září už jsem se začínala bát že ten sladký nestihnu, protože se mnou je to tak že mi chutná jen ten první, jakmile už je víc vykvašený a připomíná víno ten už mi nechutná :/

(když jsem začala psát tento článek pila jsem poslední skleničku burčáku, který mamka přivezla z Flory - byl napůl sladký a napůl kyselý ...ale výborný :D - rozhodně lepší než ten který mi přinesl táta)



- upéct štrůdl - jedno z mích nejoblíbenějších moučníků, jsem nenáročná stačí mi jen těsto a jablka, nepotřebuju (a ani nechcu) tam mít blbosti jako rozinky, ořechy  ... už asi 2x 3x (nejsem si jistá) jsem si koupila těsto že si ho upeču a pokaždé jsem se k tomu nedokopala tak ho udělala mamka  a nikdy ne podle receptu od babičky , když zase jednou experimentovala a dopladlo to no ..na pohled nic moc, ale říkala že to spraví :)
V tu chvíli jsem si řekla že už si ho konečně musím upíct podle sebe (babičky) :D
A v sobotu opět zkoušela jiný postup a tentokrát to dopadlo fantasticky, je to šíleně velká dobrota, ze 3 pásů zbyly poslední 2 kousky a přitom to mamka pekla ráno :) A od té doby to pekla ještě párkrát a vždycky se potom jen zaprášilo :D

..omlouvám se že nemám vlastní fotku, ale ten náš jsem bohužel nestihla vyfotit :(( 

- udělat bramboráky, zapečené brambory  - tyhle dobroty z brambor miluju :D ... nevím jestli si troufnu sama si stoupnout k pánvičce a dělat bramboráky, ale aspoň se chci domluvit s mamkou a pomoct ji s tím :)
 zapečené brambory bych možná sama zvládla :) - nepsala jsem to u štrůdlu, ale ten si chci udělat taky sama, bez jakékoliv mamčiny asistence, protože mě vždycky leda plete svýma miliónama radama jak na to :D 

(minulý víkend jsme se ségrou dělaly zapečené brambory, opravdu to není nic těžkého, takže je ráda někdy zkusím sama :) )






- zapalovat si aroma lampu, koupit si voňavé svíčky  - s tou aroma lampou to budu muset nějak vymyslet aby mi voněla tam kde chci (blízko mě) jelikož když jsem ji zapalovala minulý rok tak nikdy ke mně ta vůně nedoletěla, protože stojí docela daleko od sedačky/ křesel :((  .. nechci ji dávat na stůl jelikož jsem schopná do ti drbnout, nebo k ní dát papíry, hrozně nerada abychom vyhořely :D
Svíčku jsem minulý rok zkoušela jen jednou ale vůbec nevoněla (nebo minimálně :(( ) , přemýšlím jaké a kde koupit, nechce se mi dávat stovky za yankee candles, vím že dobré má ikea ale ta je daleko, vzpomínám že v jysku myslím mají, vždycky když jsem viděla v letáku ve slevě, chtěla jsem si je koupit ale nikdy jsem se tam pro ně nedostala (nebo jsem zapomněla že jsou v akci a nebo jsem tam byla, ale nepodívala jsem se po nich :D)
 NEMÁTE NĚKDO ZKUŠENOSTI SE SVÍČKAMI Z JYSKU ?? Pokud jo napiště mi do komentářů, děkuju :)


Počkat teď si vzpomínám že jsem nějaký den zabrousila na web www.yankeesvicky.cz a viděla jsem tam vosk do aroma lampy za užasnou cenu 45 kč + jsou některé vůně v akci .. zajímalo by mě jestli to tak levné je i v prodejnách, protože nechci si koupit vosk za 45 a platit poštovné 100
(Už to vím ..je to tak levné i v prodejně - tento článek jsem rozepsala minulý týden, ale neměla jsem čas ho dopsat a během týdne jsem se šla mrknout na ten vosk :) )


- hledání/sbírání kaštanů - možná vám to připadá trochu infantilní :D, ale mě to baví. Je to příjemné očekávání, když jdu na procházku a zastavím se pod kaštanem a v trávě mezi listím hledám jestli na mě někde nečeká hnědo-bílý plod. Ta radost když najdu :)  Každá malá radost se počítá :)

Chestnut in the leavesUntitled
by: weheartit.com

- fotit podzimní přírodu - Mám pocit že poslední měsíc se v tom vyloženě vyžívám, fotím jak divá :D
Už brzy čekejte nálož fotek :) Přemýšlela jsem a zjistila jsem že příroda v každém ročním období má svoje kouzlo - na jaře všechno kvete, probouzí - fotím rozkvetlé stromy, léto - je hodně sluníčka - snažím se fotit co nejvíc míst/ momentů , kde je sluníčko aby až bude hnusně já se na tu fotku koukla, usmála se a cítila se lépe :)   Jo  a taky fotím kytky :)   podzim - příroda hraje barvama - listy jsou žluté, oranžové, červené a i obyčejné sídliště vypadá krásně a vesele :)  zima - sníh - město/ sídliště vypadá skvěle s náloží sněhu všude okolo. Špatná kombinace je zima bez sněhu, popř. břečka :( 

tumblr_mp4bd63vmH1rzpcpoo1_500.jpg (480×640)

tumblr_mu2jp7Xj571qdeuyro1_1280.jpg (1280×960)
by: weheartit.com

Poslední dobou jsem si na podzim docela pěkně zvykla, hlavně na ten co byl poslední dny :D - teploučko - v tričku s krátkým rukávem je mi vedro, plno sluníčka :D a relativně dost světla - no bohužel už  ho začne ubývat hlavně protože se v noci ze soboty na neděly mění čas :((  (nechápu proč to zase posunují zpět mně to třeba vyhovuje :D ) ..krásná příroda, barevné listí všude okolo :D
Myslím že až začne ten pravý podzim tak mě to nadšení přejde :( - holé stromy, kaluže, zataženo - deštivo, tma   dost ! Tady chci psát pozitivně a ne negativně, takže žádné chmurné myšlenky  :)


A co vy ?? Inspirovala jsem vás k upečení / uvaření něčeho dobrého ? A nebo zítra místo sezení doma půjdete na procházku a budete hledat v trávě kaštany, nebo to nejbarevnější listí ?? Pokud nepatříte k milovníkům podzimu, co děláte aby jste si ho zpříjemnily ??  

Těším se na všechny vaše komentáře a u dalšího článku      Ahoj :) 

1 komentář:

  1. Tento podzim mám i já ráda.. ale až začne sychravo, tak nevím nevím.. :/ Už teď se těším na léto :-)

    OdpovědětVymazat